Sodalı Poğaça


Merhabalar mutlu günler sevgili dostlar:))
Pırıl pırıl bir pazar gününü sona erdiriyoruz güneş battı batacak:)) Ben annemin baskısı ile akşam saati bilgisayara başına oturamadığımdan gün batımı yaklaşırken sizlerle nefis poğaçalarımı paylaşmak istiyorum:))
Dün sevgili Sevil Ablam ile konuştum "aaaaa bu ses ne?" diye soruşu beni çok güldürdü:)) Ama sesim hakikaten karga gibi çıkıyor yarın allah kısmet ederse tekrar gideceğim doktoruma:)) Hiç bu kadar uzun sürmemişti nezle grip hallerim:)) Ama hasta halsiz ve bitkin olsam da yatmak bana gelmiyor..Yapamıyorum.. Bugün annemle bir saat yürüyüş yaptık çok iyi geldi:) Aman sizde kendinize çocuklarınıza kocalarınıza annelerinize babalarınızıa dikkat edin turp gibi sağlam olun..:))
Aşkımda bana adaçayı getirtti izmirden.. Miss gibi ıhlamurla birlik içiyoruz ailecek:))Benden bülten bu kadar yeter şimdi sırada papatyamdan öğrendiğim nefis sodalı poğaçalarım var..Çok önce yapmıştım ancak sıra geldiii :))
İlk kez sodalı bir tarif denedim sırada kekler, börekler de deneyeceğimm.. Bir de Serap Hanım için Yalancı bir tarif:))
Papatyamın orjinal tarifi ise burada..
Ama şimdi sodalı poğaça zamanı hadi bakalım çaylar hazır mı??

Malzemeler:
1 paket erimiş margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı soda
Yarım çay bardağı sirke
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
6 + 1,5 su bardağı un
İç Malzemesi:
Lor ve maydonoz karışımı
Üzerine :
Yumurta sarısı
çörekotu

Yapılışı:
6 su bardağı un yoğurma kabına alınıp kabartma tozu ve tuz eklenerek karıştırılır.  Ortası havuz şeklinde açılıp kalan malzemeler ilave edilip güzelce yoğrulur. Hamurun kıvamına göre kalan 1,5 su bardağı unu azar azar ekleyerek tam kıvamı yakalanır.
Elde edilen poğaça hamuru streç filme sarılarak bir gece buzdolabında dinlendirilir.
Ertesi gün hamur azıcık yoğrulup ceviz büyüklüğünde bezelere ayrılır ve her bezenin içine iç malzemeden koyup ister yuvarlanır ister yarım ay şeklinde kapatılır..
Her bezeyi tepsiye yerleştirip üzerilerine yumurta sarısı ve çörek otu serpildikten sonra önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun:))
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler